Burger mobile menu

Bystrzyca Górna – Złoty Las – Zagórze Śląskie

Data publikacji: . Data aktualizacji: 12.04.2017

Opis trasy

Powoli zaczyna się wiosna (2016 rok) i pierwsze słoneczne, choć niekoniecznie ciepłe, marcowe dni warto spędzić na rowerze w górach Sowich i Wałbrzyskich. Ostatnio wybraliśmy się na pętlę, która rozpoczynała się obok kościoła w Bystrzycy Górnej (między kościołem a pensjonatem Justynka).

Początek trasy w Bystrzycy Górnej

Tutaj podjazd jest średnio stromy, leśna droga szeroka i utwardzona, także jedzie się wygodnie nawet po deszczach. Dojeżdża się do szczytu gdzie znajdują się ławeczki i miejsce na ognisko – miejsce świetnie przygotowane na piknik przez leśników lub myśliwych. Tutaj skręcając w prawo dojedzie się do początku lasu na trasie Świdnica – Modliszów, jadąc prosto dojedzie się do Modliszowa, zaś w lewo, tak jak zrobiliśmy my, dojedzie się do Złotego Lasu. Ten zjazd jest po prostu świetny, dobra i szeroka leśna droga, wiedzie czasami nawet stromo w dół, co pozwala osiągnąć całkiem duże prędkości. Oczywiście trzeba uważać na pieszych lub innych rowerzystów, gdyż trasa ta bywa popularna.

Pomnik myśliwych

Następnie ze Złotego Lasu odbijamy w lewo na skrzyżowaniu na szlak zielony (pieszy) wiodący do Zagórza Śląskiego. Tutaj podjazd bywa całkiem stromy i trwa ok. 2 km i wjeżdżamy na wysokość ok 490 metrów. Następnie dalej podążamy szlakiem zielonym stopniowo w dół w stronę Zagórza Śląskiego. Stąd jedziemy ścieżką wzdłuż Jeziora Bystrzyckiego i dalej przez Lubachów domykając pętlę. Opcjonalnie można pojechać z tamy szlakiem czerwonym Strefy MTB Sudety i za razem żółtym pieszym, na szczycie podjazdu odbić w lewo (szlakiem żółtym pieszym, nie czerwonym rowerowym) i dojechać do Lubachowa obok skrzyżowania z drogą na Złoty Las i Świdnicę.

Szlak zielony obok Zagórza Ślaskiego

Mapa

Otwórz mapę w serwisie bikemap.net.

Galeria

Tagi: , , , , ,

Scroll top
Poprzedni obrazek Kolejny obrazek

Powiadomienie o plikach cookies: aktywne-gory-sowie.pl korzysta z plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Zamknij